El programa de Consolidació Empresarial pretén potenciar i consolidar els projectes i les empreses del territori a través d’itineraris intensius que combinen formació i consultoria en temàtiques concretes, i està dirigit a qualsevol empresa, pyme, negoci o activitat econòmica ubicada a la ciutat que ja hagi iniciat el seu camí professional i es trobi en les primeres etapes d’activitat empresarial.
El programa de Coaching va dirigit a persones emprenedores, empresaris/àries individuals autònoms/es, pymes, professionals independents, socis/es de societats civils particulars, cooperatives o similars ubicats al municipi de L’Hospitalet de Llobregat.
- Facilitar pautes per interpretar el pla econòmic-financer o el pla de viabilitat que s'hagi elaborat per a la posada en marxa de l'activitat.
- Definir la necessitat de diners per a la posada en marxa del negoci, així com en quins àmbits es necessiten i durant quant de temps.
- Establir criteris de finançament.
Dotar als alumnes dels coneixements, capacitats i habilitats que els permeti aprofitar les aplicacions de treball col·laboratiu de la xarxa. Que els alumnes al finalitzar l’activitat tinguin capacitat per:
Gestionar el seu espai al núvol
Creació documents
Col·laborar amb altres usuaris.
T'expliquem les diferents modalitats de contracte, així com les bonificacions i avantatges actuals de les que pots gaudir.
- L'objectiu del taller és que les persones autònomes professionals i les microempreses a través l'elaboració d'un cas pràctic adquireixin una metodologia de registre, càlcul i presentació dels seus models tributaris per la seu electrònica de l'Agència Tributària, per dotar-les d'una major autonomia en la gestió dels seus impostos i per estalvia'ls-hi costos d’administració.
- Obtenir una visió general del que una persona emprenedora o negoci hauria de tenir present per la seva presència a Internet en el moment actual.
- Orientar i donar consells i eines perquè els participants puguin establir-se unes prioritats i un camí a seguir.
- Resoldre dubtes sobre tecnologia i xarxes socials.
- Decidir en quins temes els participants necessiten focalitzar-se i aprendre més.
- Conèixer les causes que originen tensions de tresoreria en una pime, en un nou projecte; diferenciar entre causes financeres i econòmiques i saber quines són les solucions òptimes que hem d’aplicar (internes, externes, financeres o econòmiques).
- Saber fer el teu pla de tresoreria, l’eina imprescindible per a pilotar el dia a dia de qualsevol negoci.
- Saber calcular quin és el cost real del diner a la teva empresa.
Preparar els continguts que s’inclouen en el certificat acTIC nivell mig per tal millorar les oportunitats d'aconseguir l’acreditació acTIC oferint una guia d’estudi i consells per preparar amb èxit la prova de certificació
- Aprendre a calcular els nostres costos (fixes i variables).
- Aprendre a calcular els nostres preus de venda (tant de productes com de serveis).
- Veure quins marges hem d'aplicar perquè la nostra activitat sigui rendible.
- Confeccionar amb una plantilla personal el nostre pressupost d'ingressos i despeses anuals, on s'inclou la tresoreria, els impostos i la facturació mínima mensual.
- Conèixer quines són les obligacions fiscals d'empresaris i autònoms, per tenir-les en compte dins el nostre càlcul de viabilitat empresarial.
- Donar una pinzellada sobre eines digitals que ens ajudin a millorar la nostra gestió empresarial.
- Conèixer quines són les 5 millors estratègies de fidelització que pots aplicar a la teva empresa per gaudir d'una cartera de clients fidels. Estratègies d'èxit sobre com convertir els teus clients en clients habituals i que recomanin la teva marca a tota la seva xarxa de contactes, evitant la fuga cap a la competència.
- Treballar amb les 4 tècniques de fidelització per excel·lència i veure exemples pràctics i creatius de com adaptar-les al teu negoci. Tècniques que milloren l'experiència de compra del client, fent repetició de compra i millorant la imatge de marca i la reputació online.
- Perdre la por a les finances. Per què? La majoria dels autònoms tenen por a la paraula finances. Sovint diuen que el llenguatge és molt complicat, que els cursos són avorrits o bé es limiten a signar els impostos sense saber què passa al seu negoci.
- Aprendre de manera fàcil i pràctica el necessari per controlar el seu negoci, és a dir, a fer un bon pressupost de tresoreria i a entendre el Compte de Resultats.
- Aprendre el necessari per controlar de forma fàcil els números.
- Prendre decisions.
- Conèixer a fons el funcionament de TikTok i Instagram com a eines estratègiques per donar visibilitat i promocionar el teu negoci.
- Crear i configurar els comptes professionals de les dues xarxes.
- Aprendre a crear i publicar contingut de valor amb imatges/ vídeos.
- Conèixer com planificar i crear campanyes publicitàries.
- Conscienciar de la necessitat de què persones emprenedores i pimes integrin estratègies de transformació digital per mantenir i potenciar la seva competitivitat.
- Entendre com s’ha de definir l’estratègia de transformació digital, i quines són les eines i metodologies a seguir en la seva implantació, fent especial èmfasi en les pautes a seguir per una adequada gestió del canvi personal/professional/empresarial, per garantir l’èxit del procés i l’assoliment dels objectius que s’hagin definit.
- Realitzar per part de cada Participant un primer esborrany del seu Pla de Transformació Digital del seu negoci.