El programa de Consolidació Empresarial pretén potenciar i consolidar els projectes i les empreses del territori a través d’itineraris intensius que combinen formació i consultoria en temàtiques concretes, i està dirigit a qualsevol empresa, pyme, negoci o activitat econòmica ubicada a la ciutat que ja hagi iniciat el seu camí professional i es trobi en les primeres etapes d’activitat empresarial.
- L'objectiu del taller és acostar la mecànica dels impostos a las petites empreses, per tal que a través de la pràctica coneguin millor el seu contingut i puguin realitzar, de forma independent o juntament amb els seus gestors, una millor planificació de la seva tributació.
L’objectiu d’aquestes sessions és que els joves siguin protagonistes del seu procés de recerca de feina i el seu desenvolupament professional. En moltes ocasions, la falta d’experiència a l’hora d’afrontar un procés de selecció, pot generar improvisació, ansietat, bloqueig i frustració.
Treballarem els seguents objectius:
- Assumir el principi de responsabilitat
- Definir l’objectiu professional per crear un pla d’acció
- Fomentar l’autoconfiança i la gestió emocional del procés
- Conèixer i aprendre les possibilitats de cada una de les tres plataformes per crear una web amb botiga online.
- Aprendre els mètodes d'instal·lació, configuració i personalització de cada una de les tres plataformes per poder utilitzar-les en els seus negocis.
- Poder tenir el coneixement necessari per poder determinar quina opció interessa més a l'alumne, poder instal·lar ell mateix la seva botiga, realitzar el manteniment de la mateixa o poder encarregar-la a algú sabent establir les seves necessitats.
Conèixer el funcionament al voltant dels procediments d’ inscripció a borses de treball i concurs-oposició (bases de les convocatòries, temps; requisits d'accés, presentació de documentació i altres relacionades amb el procediment:
-Triar dins les bases de dades d'oferta pública de les adminstracions de l'estat, autonòmiques i locals)
-Donar d'alta el perfil al Cercador d'Informació i Documentació Oficials CIDO de la Diputació de Barcelona
- Detallarem quines són les eines més adequades per a cada comerç i servei de proximitat, entenent que les eines i el canal digital serà un complement a la botiga física, portant tràfic físic a l'establiment, alhora que podem complementar les vendes a través d'una botiga online i/o amb diferents marketplaces genèrics com Amazon, o especialitzats per sectors i territoris.
- Ensenyar i donar eines a les persones emprenedores per fixar els preus i veure com aquesta decisió afecta la viabilitat de la idea de negoci.
- Conèixer la diferència entre preu i valor així com els diferents sistemes per determinar el preu de venda.
- Entendre les fórmules per fixar els preus dels productes o serveis i saber calcular el marge brut comercial.
- Permetre a les persones emprenedores identificar, per mitjà del Big Data i les dades obertes, les oportunitats de negoci que es poden detectar dins del gran volum de dades accessibles per Internet.
- Dotar de les pautes metodològiques i d’un conglomerat d'eines i de programari opensource (gratuït o de baix cost) eminentment pràctics que li permetin fer-ho de manera senzilla, automàtica, i sense cost o a un cost molt baix.
- Partint de l'anàlisi individualitzat del teu perfil, l'optimitzarem amb consells personalitzats per potenciar la teva presència en la que ja és la major xarxa de contactes digital que existeix.
- Coneixerem interessants opcions, consells i trucs per al seu posterior ús estratègic.
- Tenir les bases d'una bona planificació comercial.
- Tenir la visió estratègica i analítica del negoci.
- Assentar unes bones bases d'activitat comercial des de l'inici d’un negoci emprenedor.
Ajudar a les empreses de nova creació a conèixer els requisits i recursos per aconseguir:
a- Desenvolupar una identitat corporativa professional.
b- Oferir al mercat una percepció de marca de qualitat, que les permeti assolir els seus objectius comercials.
- Identificar els avantatges reals per a la teva empresa de la digitalització més enllà del màrqueting digital.
- Incorporar una actitud innovadora en totes les àrees de l'empresa.
- Focalitzar l'empresa en el client com a element clau de la digitalització.
- Dissenyar el teu pla de digitalització amb els 7 passos cap al canvi.
- Proporcionar els consells i suggeriments necessaris que permetin a l’emprenedor iniciar accions de màrqueting i poder fer el llançament del seu negoci, tenint en compte la situació d'inestabilitat actual.
- Adquirir una visió global del màrqueting necessari per introduir el nostre producte o servei en el mercat amb una estratègia personalitzada.
- El teu nou producte o servei està preparat per sortir al mercat? Prepararem una estratègia que faci que aconsegueixis ràpidament nous i fidels clients.