El programa de Consolidació Empresarial pretén potenciar i consolidar els projectes i les empreses del territori a través d’itineraris intensius que combinen formació i consultoria en temàtiques concretes, i està dirigit a qualsevol empresa, pyme, negoci o activitat econòmica ubicada a la ciutat que ja hagi iniciat el seu camí professional i es trobi en les primeres etapes d’activitat empresarial.
Preparar els continguts que s’inclouen en el certificat acTIC nivell mig per tal millorar les oportunitats d'aconseguir l’acreditació acTIC oferint una guia d’estudi i consells per preparar amb èxit la prova de certificació
- Conèixer quines són les 5 millors estratègies de fidelització que pots aplicar a la teva empresa per gaudir d'una cartera de clients fidels. Estratègies d'èxit sobre com convertir els teus clients en clients habituals i que recomanin la teva marca a tota la seva xarxa de contactes, evitant la fuga cap a la competència.
- Treballar amb les 4 tècniques de fidelització per excel·lència i veure exemples pràctics i creatius de com adaptar-les al teu negoci. Tècniques que milloren l'experiència de compra del client, fent repetició de compra i millorant la imatge de marca i la reputació online.
- Perdre la por a les finances. Per què? La majoria dels autònoms tenen por a la paraula finances. Sovint diuen que el llenguatge és molt complicat, que els cursos són avorrits o bé es limiten a signar els impostos sense saber què passa al seu negoci.
- Aprendre de manera fàcil i pràctica el necessari per controlar el seu negoci, és a dir, a fer un bon pressupost de tresoreria i a entendre el Compte de Resultats.
- Aprendre el necessari per controlar de forma fàcil els números.
- Prendre decisions.
- Conèixer a fons el funcionament de TikTok i Instagram com a eines estratègiques per donar visibilitat i promocionar el teu negoci.
- Crear i configurar els comptes professionals de les dues xarxes.
- Aprendre a crear i publicar contingut de valor amb imatges/ vídeos.
- Conèixer com planificar i crear campanyes publicitàries.
- Conscienciar de la necessitat de què persones emprenedores i pimes integrin estratègies de transformació digital per mantenir i potenciar la seva competitivitat.
- Entendre com s’ha de definir l’estratègia de transformació digital, i quines són les eines i metodologies a seguir en la seva implantació, fent especial èmfasi en les pautes a seguir per una adequada gestió del canvi personal/professional/empresarial, per garantir l’èxit del procés i l’assoliment dels objectius que s’hagin definit.
- Realitzar per part de cada Participant un primer esborrany del seu Pla de Transformació Digital del seu negoci.
- L'objectiu del taller és acostar la mecànica dels impostos a las petites empreses, per tal que a través de la pràctica coneguin millor el seu contingut i puguin realitzar, de forma independent o juntament amb els seus gestors, una millor planificació de la seva tributació.
- Contingut del pla econòmic i financer
- Accés al programa i descàrrega del full de càlcul
- Explicació introducció dades full de càlcul
- Apropament als conceptes bàsic del pla econòmic: explicació dels estats financers
- Eines per saber interpretar què ens diu el pla econòmic
- Explicació punt d’equilibri i la seva importància
Conèixer el funcionament al voltant dels procediments d’ inscripció a borses de treball i concurs-oposició (bases de les convocatòries temps; requisits d'accés, presentació de documentació i altres relacionades amb el procediment:
-Triar dins les bases de dades d'oferta pública de les adminstracions de l'estat, autonòmiques i locals)
-Donar d'alta el perfil al Cercador d'Informació i Documentació Oficials CIDO de la Diputació de Barcelona
L’objectiu d’aquestes sessions és que els joves siguin protagonistes del seu procés de recerca de feina i el seu desenvolupament professional. En moltes ocasions, la falta d’experiència a l’hora d’afrontar un procés de selecció, pot generar improvisació, ansietat, bloqueig i frustració.
Treballarem els seguents objectius:
- Assumir el principi de responsabilitat
- Definir l’objectiu professional per crear un pla d’acció
- Fomentar l’autoconfiança i la gestió emocional del procés
- Conèixer i aprendre les possibilitats de cada una de les tres plataformes per crear una web amb botiga online.
- Aprendre els mètodes d'instal·lació, configuració i personalització de cada una de les tres plataformes per poder utilitzar-les en els seus negocis.
- Poder tenir el coneixement necessari per poder determinar quina opció interessa més a l'alumne, poder instal·lar ell mateix la seva botiga, realitzar el manteniment de la mateixa o poder encarregar-la a algú sabent establir les seves necessitats.
- Detallarem quines són les eines més adequades per a cada comerç i servei de proximitat, entenent que les eines i el canal digital serà un complement a la botiga física, portant tràfic físic a l'establiment, alhora que podem complementar les vendes a través d'una botiga online i/o amb diferents marketplaces genèrics com Amazon, o especialitzats per sectors i territoris.
- Ensenyar i donar eines a les persones emprenedores per fixar els preus i veure com aquesta decisió afecta la viabilitat de la idea de negoci.
- Conèixer la diferència entre preu i valor així com els diferents sistemes per determinar el preu de venda.
- Entendre les fórmules per fixar els preus dels productes o serveis i saber calcular el marge brut comercial.
- Permetre a les persones emprenedores identificar, per mitjà del Big Data i les dades obertes, les oportunitats de negoci que es poden detectar dins del gran volum de dades accessibles per Internet.
- Dotar de les pautes metodològiques i d’un conglomerat d'eines i de programari opensource (gratuït o de baix cost) eminentment pràctics que li permetin fer-ho de manera senzilla, automàtica, i sense cost o a un cost molt baix.